PENCALONAN ANUGERAH KECEMERLANGAN PENGAKAP: ANUGERAH RAMBU PENGAKAP TAHUN 2024
GARIS MASA PENGURUSAN CALON RAMBU PENGAKAP DAERAH BATU PAHAT 2024
-
Hebahan Makluman dan Borang (Tindakan ADC Unit)
Makluman kriteria calon.
-
Tarikh Tutup Pencalonan (Tindakan Pemimpin)
1. Penghantaran Borang Calon Individu kepada ADC Unit. 2. Borang Lampiran. 3. Borang Kelompok. 4. Bayaran Rambu dan Sijil RM15/orang. (Wang akan dikembalikan melalui pemimpin kumpulan masing-masing bagi calon yang GAGAL).
-
Semakan Keputusan (Tindakan ADC Unit & Pesuruhjaya Pengakap Daerah)
Senarai calon akan disemak pencalonan oleh ADC Unit diserahkan kepada Tuan DC untuk pengesahan. Senarai dan laporan akan dibentangkan kepada Tuan DC. Suatu senarai yang Lulus akan dikeluarkan sebagai makluman kepada para calon. Bagi calon yang gagal, pemulangan wang akan diberikan melalui pemimpin kumpulan masing-masing.
-
Serahan borang kelompok. (Tindakan ADC Unit)
Senarai yang lulus akan dimajukan kepada ADC Program.
-
Penghantaran Borang Kelompok (Tindakan ADC Program)
Borang kelompok beserta bayaran calon yang lulus akan dimajukan kepada Persekutuan Pengakap Malaysia.
-
Majlis Rambu PPM Daerah Batu Pahat
Hebahan lokasi dan tempat akan dimaklumkan semula melalui pemimpin kumpulan masing-masing.
Rambu Pengakap Kanak-Kanak
Rambu Pengakap Muda
Rambu Pengakap Remaja
Rambu Pengakap Kelana
Kos awal : RM15.00 (Rambu dan Sijil)
Bayaran Kos Awal bagi calon yang gagal akan dipulangkan semula melalui pemimpin kumpulan masing-masing.